Door lange wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg is het voor hulpzoekenden vaak lastig om op korte termijn gepaste hulp te vinden. GGzE wil door de lancering van Welshop, een online platform dat vraag van hulpzoekenden en aanbod van zorgaanbieders verbindt zodat zij snel aan de slag kunnen, een bijdrage leveren aan het verkorten van deze wachtlijsten. Om Welshop goed in te kunnen richten, had GGzE behoefte aan meer kennis over hoe mensen hun zoektocht naar passende geestelijke zorg ervaren.
Onderzoek hoe mensen die zoeken naar passende geestelijke zorg hun zoekproces ervaren, om inzichten te verwerven die bijdragen aan het waardevol ontwerpen van het platform Welshop.
KO voerde experience onderzoek uit met mensen die ervaring hebben met het zoeken naar passende geestelijke zorg. In een workshop gaven deze mensen aan de hand van creatieve opdrachten inzicht in emoties en motivaties die een rol spelen in hun zoektocht. Deze inzichten worden meegenomen in het verdere ontwerptraject van Welshop.