ko logo

Studiekeuze middelbare scholieren

  • Klant: Technische Universiteit Delft

Omschrijving project

Jaarlijks starten duizenden nieuwe studenten aan de Technische Universiteit Delft. Na het eerste jaar valt een behoorlijk aantal eerstejaarsstudenten uit. Deze uitval heeft uiteenlopende redenen waaronder het maken van een niet-passende studiekeuze. De universiteit vroeg KO onderzoek te doen naar hoe studiekiezers komen tot hun studiekeuze.

Vraag aan KO

Onderzoek hoe studiekiezers het proces van kiezen voor een studie ervaren, om inzichten te verwerven die bijdragen aan het beantwoorden van de vraag “Hoe kun je studiekiezers een meer bewuste en onderbouwde studiekeuze laten maken?”

Oplossing

KO voerde experience research uit met scholieren die na de zomer van 2020 aan een studie gaan beginnen. In een workshop voerden deze scholieren creatieve opdrachten uit, waarmee zij inzicht gaven in de factoren die een rol spelen in het proces van hun studiekeuze. Deze inzichten neemt de Technische Universiteit Delft mee in hun verdere onderzoek.

angle leftvorige
Zoektocht naar psychische hulp
Terug naar boven