Het Nederlands Paramedisch Instituut (NPi) is marktleider op het gebied van deskundigheidsbevordering voor fysiotherapeuten, oefentherapeuten en ergotherapeuten. De benodigde kennis voor deze deskundigheidsbevordering, in de vorm van scholing en wetenschappelijke informatie, wordt geleverd door experts. Het NPi is als het ware de makelaar tussen deze twee partijen. Het NPi vindt het belangrijk dat de medewerkers van het secretariaat zich in de communicatie met de klant pro-actief en wervend opstellen. KO verzorgde voor het secretariaat van het NPi een workshop waarin de deelnemers getriggerd werden zich via bekende UX ontwerptools te verplaatsen in hun klanten. Daarna ging het secretariaat met behulp van creativiteitsoefeningen aan de slag met schrijven van teksten voor hun klanten.
Ontwikkel en verzorg een training voor het secretariaat waarin de communicatie met de klant centraal staat.
In deze workshop heeft KO de medewerkers van het secretariaat kennis laten maken met de ontwerptools persona’s en customer journey map. Hiermee hebben de medewerkers van het secretariaat hun klanten en bijbehorende reizen in beeld gebracht. Daarnaast zijn verschillende verleidingsprincipes geïntroduceerd die ingezet kunnen worden in het contact met de klant op alle momenten in hun klantreis.
De medewerkers gingen naar huis met nieuwe ideeën over de klant, de reis van de klant én mogelijk toepasbare verleidingsprincipes voor verschillende PR-instrumenten (website, nieuwsbrieven, NPi-service, social media).