ko logo

Werving pleegouders

  • Klant: Willem Schrikker Gezinsvormen

Werving van pleegouders

In Nederland is een groot tekort aan pleegouders. Honderden kinderen staan op een wachtlijst, maar de instroom van nieuwe pleegouders loopt steeds verder terug, signaleert Willem Schrikker Gezinsvormen (WSGV), een pleegouderorganisatie. WSGV zet zich in om kinderen zo thuis mogelijk te laten opgroeien. Daartoe biedt WSGV opvoedondersteuning, pleegzorg en gezinshuiszorg. De pleegzorg bestaat uit het bieden van opvang in een pleeggezin, wanneer kinderen (tijdelijk of langdurig) niet thuis kunnen wonen. WSGV schakelde KO in om hen te helpen nieuwe pleegouders te werven.

Vraag aan KO

“Hoe kunnen we de werving van nieuwe pleegouders een impuls geven?”

Nieuwe wervingsvormen

In een creatieve sessie van KO lieten medewerkers van Willem Schrikker zich inspireren door verschillende verleidingsprincipes, visuele connecties en hun eigen zintuigen. Daaruit rolden diverse concepten voor nieuwe wervingsvormen, zoals een theatervoorstelling gemaakt voor en door pleegouders. De workshop leidde niet alleen tot waardevolle ideeën, maar zorgde ook voor volop energie om ermee aan de slag te gaan.

 

angle leftvorige
Statushouders in de energietransitie
Terug naar boven